29 kwietnia klasy 3sn oraz 4tn wraz z wychowawczyniami p. Dorotą Jurą i Justyną Kutyłą oraz nauczycielem przedmiotów zawodowych Anetą Skowron wyruszyły na podbój Gliwic.

Pierwszym przystankiem był Park Sensoryczny przy ulicy Lublinieckiej z wieżą Radiostacji Gliwice. Ponad 111m wieża jest uważana za najwyższą drewnianą konstrukcję tego typu na świecie. Obecnie władze Muzeum Miejskiego podejmują starania o wpisanie Wieży Radiostacji na listę UNESCO. Spacer po parku, w promieniach wiosennego słońca zwieńczyła sesja zdjęciowa na tle polskiej „Wieży Eiffla”.

Głównym celem wyjazdu był rejs po Kanale Gliwickim. Z mariny Gliwice, położonej na terenie Śląskiego Centrum Logistyki wyruszyliśmy w godzinny rejs po Kanale Gliwickim. Kanał powstał w latach 30-tych XX w. jako sztandarowa inwestycja hydrotechniczna III Rzeszy. Tą drogą miał być transportowany węgiel z Górnego Śląska na obszar Brandenburgii i Saksonii. Kanał liczy nieco ponad 40km i łączy Gliwice z Odrą, umożliwiając rejs aż po Szczecin i Bałtyk. Różnica poziomów na kanale wynosi prawie 45m i aby ją zniwelować zbudowano 6 śluz.

W czasie naszego rejsu śluzowaliśmy się na pierwszej śluzie Łabędy pokonując różnicę 4m. Kończąc rejs przepłynęliśmy pod nabrzeże Śląskiego Centrum Logistyki i gościliśmy na pokładzie Dyrektora Terminala Kontenerowego. Pan Paweł Lesisz przybliżył nam rolę transportu intermodalnego oraz opisał szczegółowo urządzania przeładunkowe wykorzystywane na terminalu a także specyfikę pracy osób z branży TSL.

Kończąc nasz pobyt w Gliwicach odwiedziliśmy Palmiarnię Miejską aby na obszarze ponad 2000m2 w pięciu pawilonach podziwiać roślinność innych stref klimatycznych, w temperaturze ponad 24oC i wilgotności blisko 90%. Pierwsze szklarnie z egzotyczną roślinnością powstały tu już pod koniec XIX w. Najstarsze okazy roślin w palmiarni liczą ponad 150 lat. Uzupełnieniem ponad 5000 gatunków roślin są okazy fauny lądowych zwierząt tropikalnych (m.in. żółwiaki, papugi, agama, kameleon, liśćce i patyczaki, wiewiórki kostarykańskie) oraz imponujące akwaria.