W dniach 20-21 maja 2022 r. drużyna z naszej szkoły w składzie: Adrian Piznal, Jakub Filipek, Daniel Kołodziejczyk i Mateusz Pietrusa (wszyscy z  klasy 3d) wzięła udział w 24-godzinnym maratonie programowania gier komputerowych WSEICraft 6.0, który odbył się w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie.

20 maja o godzinie 14.00 zespół reprezentujący nasza szkołę zjawił się na dziedzińcu Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki gotowy do podjęcia zmagań z prawie 30 drużynami z całej Małopolski.

Wydarzenie, w którym wzięliśmy udział, miało charakter konkursu, w ramach którego zespoły w ciągu 24 godzin musiały zaprojektować dwie gry komputerowe.

Po zarejestrowaniu się u organizatorów konkursu i odebraniu pakietów startowych udaliśmy się do pomieszczenia, które na najbliższe kilkadziesiąt godzin stało się głównym miejscem naszego pobytu. W tym samym pokoju pracowali obok nas uczestnicy Hackathonu z Zakopanego. Pozostałe zespoły były rozlokowane w pozostałych salach kampusu uczelni.

Po przygotowaniu stanowisk komputerowych udaliśmy się do sali konferencyjnej w pawilonie „Ameryka” na oficjalną inaugurację wydarzenia, którą rozpoczął Rektor uczelni.

Podczas tegorocznej edycji, uczestnicy mieli zadanie pracować nad dwoma grami. Pierwszy temat, który brzmiał: „Cztery pory roku”, poznaliśmy podczas inauguracji Hackathonu. Temat drugi, „Podróż”, został nam przedstawiony przed rozpoczęciem drugiej części.

Zgodnie z harmonogramem, o godzinie 16.00 w piątek rozpoczął się „Slot #1”, który trwał do godziny 2 w nocy. Następnie mieliśmy godzinę przerwy i od godziny 3 nad ranem do godziny 13 w sobotę pracowaliśmy nad drugą grą podczas tzw. „Slotu #2”.

W między czasie raczyliśmy się pizzą dostarczoną przez organizatorów, piliśmy duże ilości kawy i zajadaliśmy się tym, co znaleźliśmy na tzw. „szwedzkim stole”.

Ostatecznie zajęliśmy 9 miejsce z niewielka stratą punktową do podium! To niewątpliwie wielki sukces, zważając na to, iż z silnikiem Construct mieliśmy okazję pracować tylko przez miesiąc.

Maratony tworzenia gier komputerowych zwane popularnie hackathonami od lat z powodzeniem organizowane są dla studentów i cieszą się ogromną popularnością. Cieszymy się, że również my mogliśmy wziąć udział w czymś takim. To nie tylko zabawa, to również prawdziwa szkoła programowania, kreatywności i pracy w zespole.

Zmęczeni, ale bogatsi o nowe doświadczenia i chętni do rewanżu w przyszłym roku, wróciliśmy do domów w sobotę wieczorem.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak nam poszło, zapraszamy do sprawdzenia gier, które zaprogramowaliśmy:

Gra Season Shifter

Gra Blaster Core

Drużyna „Orłów” z opiekunem, Jackiem Stworą