TECHNIK REKLAMY – KSZTAŁĆ SIĘ KREATYWNIE!
Przedmiot rozszerzony: język polski
Przedmioty zawodowe m.in.:
- podstawy reklamy
- kampania reklamowa
- pracownia fotografii i multimediów
- pracownia identyfikacji wizualnej
- pracownia grafiki reklamowej
Dodatkowe umiejętności:
- kursy specjalistyczne w zakresie projektowania graficznego (pakiet Corel Draw, pakiet Adobe Creative Cloud)
- kurs obróbki zdjęć i montażu filmów,
Nauka w klimatyzowanych pracowniach z nowoczesnym wyposażeniem:
- cyfrowe lustrzanki oraz studio foto
- drukarki laserowe i atramentowe, aparaty fotograficzne i kamery
- ploter laserowy CO2 i ploter atramentowy
Przyszłe stanowiska pracy:
- specjalista ds reklamy
- manager ds marketingu
- grafik komputerowy
- copywriter
- specjalista ds zarządzania marką
- web designer
- PR manager
Charakterystyka zawodu: Technik reklamy
Absolwent ma możliwość podjęcia pracy w: agencjach reklamowych, agencjach public relations, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu, agencjach scenariuszowych, studiach graficznych, studiach produkcyjnych, agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej. Reklama jest ściśle związana z gospodarką rynkową, w której problem stanowi nie tyle wytworzenie jakiegoś produktu lub usługi, ile jego sprzedanie. Nasilająca się konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorcy potrzebują pracowników przygotowanych do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi. Technik reklamy powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym powinniśmy położyć nacisk na kształtowanie rożnych cech i postaw, a w szczególności komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Ważnym celem procesu kształcenia w tym zawodzie, jest również wyposażenie absolwenta w taki zakres wiedzy i umiejętności o charakterze ekonomicznym, który pozwoli na komunikowanie się i kształtowanie konsumpcji w skali makro- i mikroekonomicznej.
Po ukończeniu szkoły absolwent może kontynuować naukę na wybranej uczelni, a także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.