W dniach 22-24 maja br. uczniowie klasy 3bf wraz z wychowawcą Wojciechem Stankiem oraz opiekunami: Justyną Kutyłą i ks. Wojciechem Medwidem wybrali się na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną w Bieszczady. Część środków na te wyjazd pochodziła z projektu ERASMUS+ – The Way We Hike.  Zapraszamy do zapoznania z  nadesłaną relacją.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy zaporę w Solinie, cerkiew w Łopience – nieistniejącej obecnie wsi w gminie Cisna, zawitaliśmy przy słynnych retortach, w których prowadzony jest wypał węgla drzewnego, a także zdobyliśmy górę Korbania, z której wieży widokowej rozpościera się widok na niemal całe Bieszczady.

W drugim dniu zdobyliśmy Połoninę Wetlińską ze słynnym schroniskiem „Chatka Puchatka”, zwiedziliśmy niezwykle urokliwą cerkiew wpisaną na listę UNESCO w Smolniku a także obserwowaliśmy żubry w Mucznem, w pokazowej zagrodzie, gdzie prowadzona jest ich hodowla w niemal naturalnym środowisku na blisko 7 ha.

Trzeciego dnia przejechaliśmy do Zagórza, by zwiedzić ruiny Klasztoru Karmelitów Bosych malowniczo usytuowanego na wzgórzu Mariemont w zakolu rzeki Osławy. Następnie udaliśmy się do Sanoka – zwanego „Węgierskimi Wrotami”, by zwiedzić Muzeum Historyczne mieszczące się w zamku królewskim i znajdujące się tam liczne wystawy stałe m.in.: sztuki sakralnej oraz cerkiewnej, galerię Zdzisława Beksińskiego, zbrojownię. Nie mogliśmy również przegapić malowniczego rynku. Kolejnym, niezwykle ważnym, punktem naszej wyprawy była Bóbrka z unikatowym na skalę światową Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza, gdzie mogliśmy poczuć i dotknąć nie tylko ropy naftowej nadal tam wydobywanej ale również prawdziwej, niezwykłej historii.