W dniach 22-24 września mieliśmy przyjemność wyruszyć w podróż nad nasz Bałtyk. W wycieczce wzięły udział trzy klasy: 3en, 3tn i 3e pod opieką swoich wychowawców: pana Roberta Małysiaka, pani Justyny Kutyły, pani Iwony Kapeli i gościnnie pana Wojciecha Stanka.

Wyruszyliśmy o północy. Na miejsce dotarliśmy nad ranem. O 9.30 umówieni byliśmy w Malborku na zwiedzanie zamku. Następnie udaliśmy się do Gdańska, gdzie zobaczyliśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Tam również odbyliśmy rejs statkiem. Po tak wyczerpującym dniu udaliśmy się na posiłek i przejechaliśmy autokarem do miejsca zakwaterowania.

Drugi dzień naszej nadmorskiej przygody rozpoczęliśmy śniadaniem. Następnie przejechaliśmy autokarem do Sopotu. W pierwszej kolejności spędziliśmy czas na morzem. Byli tacy śmiałkowie, którzy rozebrali się i weszli do morza. Spacerkiem dotarliśmy nad Sopockie Molo, spacerowaliśmy ulicą Bohaterów Monte Cassino – popularnie zwane Monciakiem. Kolejnym celem naszej wycieczki była wizyta w Europejskim Centrum Solidarności. Muzeum to zrobiło na nas olbrzymie wrażenie. Zobaczyliśmy również Pomnik Poległych Stoczniowców, Bramę Stoczni Gdańskiej. Pogoda również nas nie oszczędzała. Około godziny 15 zaczęło padać. Jednak swój czas zapełniliśmy sobie grą miejską w poszukiwaniu gdańskich lwów. Po zakończonej zabawie udaliśmy się na posiłek a następnie obiadokolację.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Gdyni: ORP Błyskawicy, Akwarium Gdyńskiego. Następnie przejechaliśmy do Gdańska, gdzie czekał na nas przewodnik. Pokazał nam Długi Targ: Dwór Artusa, Fontannę Neptuna, Ratusz Głównego Miasta, Dom Schumannów, Zielona Bramę, Długie Pobrzeże z Żurawiem i Bazylikę Mariacką. Udało się nam również zwiedzić Muzeum Poczty.

Po tak wyczerpującym dniu kupiliśmy pamiątki, zjedliśmy obiadokolacje i około 19.30 wyruszyliśmy w powrotną drogę do naszego KOTARBINA.