6 marca w środę klasa 4etn, 3fn, oraz przedstawiciele klas 4an i 4sn wraz z wychowawcami: Jolantą Kasperek, Sylwią Misiek i opiekunami: Agnieszką Perończyk – Adamek, Natalią Handzlik wybrali się w daleką podróż do starożytnej stolicy Grecji – ATEN.

Na początek przejechaliśmy autokarem do Katowic- Pyrzowic na lotnisko. Skąd 2h 50 min trwał lot do miejsca docelowego. Po zakwaterowaniu spacerowaliśmy po placu Omonia i Monastiriaku – centrum jednej z głównych dzielnic handlowych Aten. Po zjedzeniu obiadokolacji w greckiej restauracji udaliśmy się pod budynek Parlamentu zobaczyć widowiskową uroczystą zmianę warty pod Grobem Nieznanego Żołnierza.
Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Agory Greckiej. Usytuowano na niej świątynie, biblioteki i budynki użytku publicznego. Charakterystycznymi budowlami były zadaszone kolumnady, które chroniły przed deszczem lub słońcem. Agora mieściła się u podnóża stromego, skalistego wzgórza zwanego Akropolem. Następnie podeszliśmy pod niedaleko znajdującą się Świątynią Hefajstosa, koło której spacerowały żółwie. Zdobyliśmy wzgórze Akropolu i zwiedziliśmy muzeum, Partenon – świątynia Ateny i Areopag, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam krótką historię tego pięknego miasta. Po południu pojechaliśmy tramwajem na plażę nad Morzem Egejskim. Mimo chłodnej wody morskiej ( około 17°C) kilku śmiałków zdecydowało się na kąpiel. Po krótkim pobycie na plaży metrem powróciliśmy na obiadokolacją do centrum miasta.
W trzecim dniu poszliśmy pod budynek Uniwersytetu Ateńskiego, po czym udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego. Przeszliśmy przepięknymi Ogrodami Królewskimi na Stadion Panateński, gr. Παναθηναϊκό Στάδιο, czyli jedyny istniejący obiekt sportowy zbudowany w całości z marmuru. Następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie dzielnicy Plaka: Cerkiew prawosławną, katedrę Zwiastowania Matki Bożej oraz kościół Panaghia Kapnikaréa – jeden z najstarszych zachowanych w Atenach. Zwiedzanie Agory Rzymskiej wraz z Różą Wiatrów, Biblioteka Hadriana.
W ostatnim dniu udaliśmy się na targ ateński, gdzie zaopatrzyliśmy się w lokalne przyprawy, herbatę, chałwę i pamiątki. Po czym autokarem pojechaliśmy na lotnisko w drogę powrotną.
Zmęczeni ale pełni wrażeń z pobytu w tak urokliwym mieście, wróciliśmy do Andrychowa. Wycieczka się udała. Pogoda nam dopisała