Nasza młodzież w Warszawie i na planie Koła Fortuny

Opublikowano: sobota, 02, marzec 2019

O 10.30 we środę 27 lutego 104 uczniów z naszej szkoły (z klas 4bf, 4d, 4e, 3f, 3s, 3d, 2f,2ts, 2e, 1ts, 1d i 1f) zebrało się z walizkami i plecakami pod szkoła, aby wyruszyć na podbój stolicy.

Przed godzina 11:00 wyjechaliśmy dwoma autokarami , wynajętymi z biura Borkała. Podróż przebiegła sprawnie i bezpiecznie, z jednym postojem pod Łodzią w Mc’Donald’s na przerwie konsumpcyjnej. O godzinie 17.30 zebraliśmy się pod Kolumną Zygmunta na Starym Mieście, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy i każda grupa wyruszyła na 2 -  godzinny spacer  w towarzystwie przewodników, którzy opowiadali nam historię miasta oraz pokazywali nam pomniki, budynki, uniwersytet oraz kościoły. Zwiedziliśmy:

-  na Starym Mieście: Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski z zewnątrz, Bazylikę Archikatedralną, Kanonię, taras widokowy, Rynek Starego Miasta, Pomnik Syrenki, Barbakan i Mury miejskie, Pomnik Małego Powstańca, Pomnik Kilińskiego;

- na Przedmieściu Krakowskim: kościół św. Anny, pomnik A. Mickiewicza, Pałac Prezydencki z zewnątrz, Hotel Bristol, pomnik Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Warszawski, kościół św. Krzyża oraz plac marszałka J.Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza i Ogród Saski.

Po intensywnej i aktywnej lekcji historii wróciliśmy pod Kolumnę Zygmunta, gdzie kilkunastoosobowe grupki pod opieką pana Wojciecha Stanka, pani Magdaleny Stuglik – Wiktor, pana Jacka Stuglika, pana Piotra Stacha oraz pani Ireny Urbańczyk udały się do pobliskich restauracji i pierogarni na kolację.

Bazę noclegową mieliśmy zarezerwowaną w trzech zaprzyjaźnionych hostelach w warszawskiej Pradze. Kierowcy rozwieźli grupy do hostelów: Fabryka, Apart i Cloud, odwieźli autokary na parking i również udali się do hostelu. Młodzież zakwaterowała się w przydzielonych pokojach i przygotowała się do odpoczynku przed wyzwaniem, jakie czekało na nas w kolejnym dniu wycieczki. Nocowanie w wieloosobowych pokojach (od 6 – osobowych do 14 – osobowych) sprzyjało integracji i było dużo śmiechu.

We czwartek 28 lutego wstaliśmy wszyscy o godzinie 6:00, aby do godziny 8:00 zjeść śniadanie w hostelu, uporządkować pokoje, spakować torby i plecaki oraz przygotować odpowiednią stylizację ubraniową, fryzurową i makijażową na cały dzień.

O godzinie 8:50 stawiliśmy się pod Agencją ATM na Wale Miedzyszyńskim, gdzie spędziliśmy cały dzień do godziny 16:00, biorąc udział w nagraniach teleturnieju „Koło fortuny” . Przywitał nas opiekun, który opowiedział o tym, jak powinniśmy się zachowywać podczas nagrań teleturnieju.

Braliśmy udział w nagraniach czterech odcinków (każda sesja około 1,5 godziny) i już po nagraniu drugiego odcinka, stwierdziliśmy, że praca statysty jest ciężka, nie mniej męcząca niż prowadzących program: Rafała Brzozowskiego oraz Izabeli Krzan. W przerwie między nagraniami mieliśmy do dyspozycji bufet wyposażony w wody mineralne, kawę i herbatę,  a po skończonych nagraniach poczęstowano nas zupą fasolową.  Z racji tłustego czwartku, oczywiście w jednej z przerw również konsumowaliśmy pączki, w które zaopatrzyła nas jedna z warszawskich cukierni oraz młodzież pod opieką pana Wojtka, która zaraz po śniadaniu pobiegła po 112 sztuk, abyśmy mogli je ze sobą zabrać na nagrania.

Po dniu spędzonym na planie programy nie obyło się bez sesji zdjęciowych z prowadzącymi, zbieraniem autografów oraz robieniem selfie z innymi gwiazdami, takimi jak Rafał Maserak czy Janek Kliment z „Tańca z gwiazdami”, napotkanymi w drodze do autokaru.

Zmęczeni, ale zadowoleni ze zdobytych podczas nagrań doświadczeń, zajęliśmy swoje miejsca w autokarze i bezpiecznie wróciliśmy do Andrychowa (podczas podróży powrotnej większość osób spała, więc przebiegła ona w zupełnej ciszy, którą raz za czas zakłócali opiekunowie pytaniami „Czy ktoś w autokarze śpi?”, „Nie spaliście w nocy?” itp. J )

Wycieczkę uważamy za bardzo udaną i niech ona będzie inspiracją do kolejnych podobnych wyjazdów młodzieży z naszej szkoły .

Odcinki, w których będziecie mogli nas zobaczyć w roli publiczności „Koła Fortuny” będą emitowane jako numery: 483, 484, 485 i 486. Pierwszego  marca emitowany był odcinek 434, więc będziemy śledzić emisję na bieżąco i jeszcze poinformujemy o dokładnych terminach odcinków z udziałem fantastycznej młodzieży – publiczności z CKZiU w Andrychowie. Wstępne obliczenia biorące pod uwagę fakt, że teleturniej emitowany jest codziennie prognozują nas na antenie w dniach 21-24 kwietnia. Zapraszamy do oglądania razem z nami!