Informatycy w krakowskiej "Dolinie Krzemowej"

Opublikowano: wtorek, 13, luty 2018

W dniu 9 lutego klasy 3d i 4d wybrały się na wycieczkę do Krakowa: odwiedziliśmy drugi co do wielkości w Europie, krakowski oddział firmy CISCO

(założonej w 1984 roku przez Sandy Lerner i Leonarda Bosak - największej światowej korporacji tworzącej sieci komputerowe).

Na początku wycieczki zostaliśmy zaznajomieni z trybem pracy normalnego pracownika, z warunkami i zasadami działania oddziału. Pierwszym wykładem, (który odbył się w sali o nazwie Jamaica), który mogliśmy usłyszeć, był wykład na temat firmy CISCO, jej historii, osiągnięciach i polityce. Następnie, oprowadzani przez jednego z pracowników, mogliśmy przyjrzeć się fizycznej reprezentacji infrastruktury tejże firmy, dzięki czemu pogłębiliśmy swą wiedzę zakresie wielkiego przedsiębiorstwa IT. Następnym przystankiem było jedno z laboratoriów, w którym dowiedzieliśmy się o mechanizmie trouble hunting, jego działaniu i o ludziach, którzy są za to odpowiedzialni.

Dzięki uprzejmości pani przedstawiającej mogliśmy również usłyszeć o sposobie planowania kariery w tym oddziale i drogach do awansu. Po tej interesującej rozmowie mieliśmy możliwość ugruntowania swej wiedzy na temat sieci; między innymi pan Amadeusz (prowadzący wykład) wraz z swym kolegą przedstawił nam kilka ciekawostek na temat ipv4, ipv5(!), ipv6. Zostaliśmy także wprowadzeni w świat międzyplanetarnego przekazu danych (nawiązując do tego pan Amadeusz wyjaśnił nam problem teleportacji, który po wprowadzeniu może pozwolić nam na taki właśnie przekaz skracając czas przesyłu danych między Ziemią a Marsem z 6 minut do instant).

Po tych wszystkich naukowych tematach nadszedł czas na chwilę rozluźnienia, podczas której pan przewodnik oprowadził nas po salach, gdzie pracownicy mogą oderwać się od oficjalnej pracy i pobawić się  własnymi projektami, bądź zrelaksować się w fotelu z funkcją masażu, albo poleżeć na leżaku w sali imitującej plażę. Wracając do  tematu sieci, zostaliśmy poinformowani o polityce ochrony przeciw atakom stosowanej w firmie CISCO, przy czym pan prowadzący dosadnie ostrzegł nas przed niebezpieczeństwami, kryjącym się w otaczającym nas  przepełnionym Internetem świecie i pomógł nam je dostrzec. Po tym pouczającym doświadczeniu zostaliśmy zaprowadzeniu na obfity i smaczny obiad. Ostatnim z wykładów, którego mieliśmy okazję posłuchać, był wykład o telefonii oraz WiFi, o różnych aspektach produktów z tego zakresu, poza tym dzięki uprzejmości pana prowadzącego mogliśmy skorzystać z jednej z niesamowicie wyposażonych sal konferencyjnych, w których odbywają się ważne telekonferencje między oddziałami firmy CISCO.  Ostatnim punktem naszej wycieczki był konkurs, w którym mieliśmy za  zadanie utworzyć projekt produktu, który miałby być innowacją na rynku, oczywiście jak w wielu konkursach były nagrody: za pierwsze miejsce (power bank z wygrawerowanym logiem CISCO), za drugie miejsce(bidon z tym samym logo ) i za trzecie (piłka odstresowująca z logo firmy). Uczestnicy wycieczki zostali zaproszeni do wzięcia udziału w marcowych warsztatach, organizowanych przez korporację. Po zakończeniu konkursu byliśmy zmuszeni rozstać się z naszymi przewodnikami  skierować się do autobusu i powrócić do Andrychowa.

Wycieczka zakończyła się o godzinie ~18.00. Po dojeździe pozostało nam pożegnać się z kolegami oraz nauczycielami i powrócić do domu by cieszyć się nadchodzącymi feriami.