Informatycy w Bieszczadach

Opublikowano: poniedziałek, 18, kwiecień 2016

Sprawozdanie z Bieszczadzkiej wycieczki klasy 1d.

Dnia 14.04.2016 1d wyruszyła spod szkolnego parkingu na wycieczkę klasową zorganizowaną przez panią Katarzynę Czajkowską-Kirchner, w towarzystwie pana Janusza Lipskiego.

Podążaliśmy w stronę Bieszczad, gdzie mieliśmy spędzić w swoim towarzystwie spędzić 2 dni. Już w drodze dzięki, naszemu przewodnikowi, zdobyliśmy nowe informacje na temat obszaru, który mieliśmy zwiedzić. Wycieczka rozpoczęła się od męczącej, a zarazem pasjonującej  wspinaczki na Połoninę Wetlińską (1228m.n.p.m,) gdzie odpoczywaliśmy w starodawnym schronisku ochrzczonym nazwą "Chata Puchatka", gdzie również znajdowało się stanowisko GOPR-u. Po krótkim odpoczynku i ciepłej herbatce kierownik wycieczki (historyk) bezpiecznie sprowadził nas z Połoninki, przy której stoku czekał już na nas nasz pan kierowca z gotowym do wyjazdu autobusem.

Lekko zmęczeni, lecz zadowoleni z własnych osiągnięć, pojechaliśmy w stronę zapory Solińskiej(zbiornik retencyjny zbudowany w 1968r o powierzchni 2200ha). Owa zapora swoją monumentalnością i pięknem skruszyła najbardziej zatwardziałe serca (wliczając moje), można tam było obserwować piękne obrazy narysowane na zaporze, narysowane za pomocą sprężonego powietrza o dużym ciśnieniu. Następnie pojechaliśmy do pensjonatu, gdzie po smacznym posiłku udaliśmy się na spoczynek.

Na drugi dzień obudziło nas słońce, spoglądające zza chmur, po równie smacznym jak kolacja śniadaniu spakowaliśmy bagaż i po krótkim pożegnaniu kontynuowaliśmy naszą

wspaniałą podróż. Kolejnym punktem naszej wycieczki był kurs karocą, którego celem było dotarcie do starej cerkwi gdzie nasz wspaniały przewodnik ukazał nam w skrócie zasady i tradycje religii prawosławnej.

Ostatnim, lecz niemniej wspaniałym punktem naszej wycieczki była wspinaczka na kolejną górę, u której stóp znajdowała się cerkiew prawosławna imienia Św. Michała Archanioła. Niestety po tejże atrakcyjnej krajobrazowo podróży nasza wycieczka dobiegała końca. Wszyscy z równym smutkiem pożegnaliśmy  naszego pana przewodnika i wyruszyliśmy w drogę powrotną pozostawiając za sobą malownicze tereny Bieszczad. Wycieczka zakończyła się dnia 15.04.16 o godz.

20:30.Po opisanych wspomnieniach, myślę że mogę stwierdzić, iż  wycieczka była udana, a Bieszczady są górami godnymi odwiedzenia.