Nad Odrą i Wartą

Opublikowano: czwartek, 03, marzec 2016

W dniach: 30.09-01.10.2015 r. klasy: 1f i 3f pod opieką P. Małgorzaty Latały, P. Bożeny Polak oraz P. Roberta Tracza wybrały się do Wrocławia i na Między Narodowe Targi Poznańskie „Reklama 360”. Po drodze mieliśmy okazję z oddali zobaczyć górę Ślężę, która była miejscem kultu naszych przodków Lechitów.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Wrocławia. Tam udaliśmy się pod Pomnik Ofiar Katyńskich, a następnie na wrocławski rynek, który zachwycił nas swoimi barwnymi kamienicami, przestrzenią i słynną na całą Polskę fontannę. Szczególnie utkwił nam w pamięci pręgierz. Ciekawe czy ktoś ma coś na sumieniu? Następnie przeszliśmy pod kościół p.w. św. Elżbiety, gdzie niektórzy wdrapali się na wieżę, jeden z punktów widokowych Wrocławia. Zobaczyliśmy też Uniwersytet Wrocławski, Most Tumski zwany „Mostem Zakochanych”, bo wieszane na nim kłódki symbolizują wieczną miłość. W trakcie zwiedzania miasta wypatrzyliśmy charakterystycznych dla Wrocławia krasnali.

Kolejnym punktem programu był Poznań. Miasto przywitało nas słoneczną pogodą. Udaliśmy się do hostelu, po zakwaterowaniu zjedliśmy obiadokolację. Potem ruszyliśmy pozwiedzać Poznań. Pięknie oświetlone kamienice, ratusz, fontanny, uliczni grajkowie, kawiarnie pełne turystów tworzyły niesamowity klimat, który na długo zapamiętamy.

Duże wrażenie wywarł na nas kościół. Fasada nie zapowiadała zaskoczenia, które czekało nas we wnętrzu świątyni (jest monumentalne!). Dzień zakończyliśmy w Starym Browarze, w którym mogliśmy zobaczyć współczesne rzeźby (Igora Mitoraja) i instalacje, a nawet spotkać celebrytów i zrobić sobie z nimi sweet focię.

Rano po śniadaniu pojechaliśmy na tereny MTP. Spędziliśmy tam kilka godzin, poznając ciekawostki z zakresu reklamy. Z zainteresowaniem przyjrzeliśmy się nowoczesnym maszyną drukarskim oraz gadżetom reklamowym. Udział w targach „Reklama 360” był źródłem cennych informacji, które ułatwią nam naukę zwodu.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kórniku- w tutejszym zamku znajduje się wiele cennych dla kultury Polskiej rękopisów, np. III część „Dziadów”.

Relację kończymy przesłaniem z targów: „ Zawsze i wszędzie możesz wszystko”. Dedykujemy je sobie i Wam.