Wycieczka 1dn na Jurę

Opublikowano: niedziela, 27, wrzesień 2020

W dniu 25 września wczesnym rankiem klasa 1dn wraz z wychowawczynią Moniką Górkiewicz, panią Katarzyną Kocembą i panią Małgorzatą Huczek, udała się na pierwszą wycieczkę integracyjną. A jak integracja to najlepiej w pięknych okolicznościach przyrody.

Wybraliśmy na to miejsce Jurę Krakowsko-Częstochowską i jej tajemnicze zakątki. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy Jaskinię Wierzchowską. To prawie 1000 metrów podziemnego labiryntu. Jest to najdłuższa trasa turystyczna ze wszystkich jaskiń w Polsce. Dużą atrakcją była gromada nietoperzy.

Z parkingu w Ojcowie udaliśmy się na spacer doliną Prądnika. Mijamy po drodze hodowlę pstrąga, stare klimatyczne drewniane domy i wille z przełomu XIX-XX wieku. Co chwilę możemy zaobserwować piękne grupy skalne.

I tak spacerkiem dotarliśmy pod Bramę Krakowską gdzie nasza obecność uwieczniliśmy na pierwszej wspólnej klasowej fotografii. Na chwilę przysiedliśmy na pobliskich ławeczkach aby nabrać sił na dalszą część wycieczki.

Kolejnym punktem odkrywania Jury był zamek w Ogrodzieńcu. Zanim tam dotarliśmy, po drodze mogliśmy podziwiać z autokaru Maczugę Herkulesa i zamek w Pieskowej Skale.

Zamek Ogrodzieniec to największa warownia na wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej i bez wątpienia jeden z najpiękniejszych zamków w Polsce. Pan przewodnik przybliżył nam historię zamku. To piękna budowla, w której trudno dostrzec, gdzie natura zakończyła swą pracę a rozpoczął ją człowiek. Po przejściu zamkowym labiryntem oraz po wspinaczce stromymi schodami nasz trud został wynagrodzony bajecznymi widokami na pobliską okolicę.

Po zdobyciu zamku udaliśmy się do autokaru i bezpiecznie wróciliśmy do Andrychowa.